De vakjury

Om alles in goede banen te leiden is er een vakjury samengesteld die de ingezonden ontwerpen zal beoordelen en de beste 3 ontwerpen zal selecteren. Maak kennis met onze vakjury.


Michel Devos

Vandekerckhove & Devos

Michel Devos is managing partner bij communicatie-adviesbureau Vandekerckhove & Devos en is lid van The Copenhagen Institute for Future Studies. Vanuit zijn ruime ervaring en zijn visie op de toekomstige maatschappij adviseert hij bedrijven op vlak van strategie, marketing en communicatie. Vandekerckhove & Devos is een multidisciplinair communicatie-adviesbureau dat reeds een 100-tal logo’s en identiteiten heeft ontwikkeld voor zowel kleine bedrijven als internationale groepen. Recente logo-ontwerpen zijn o.a. Jamesway, Bouwpunt - bouwvakhandel, ASM foods en Cykell. Ook de identiteit van de stad Gent werd vele jaren geleden door het bureau gecreëerd en het bureau staat in voor de communicatie ter promotie van Zeeuws-Vlaanderen bij de Belgische vlamingen.

Over de wedstrijd

'Een nieuwe sterke identiteit moet mijn inziens aan enkele basisregels voldoen: ze moet differentiërend en eigen zijn, dus moet men in deze case Terneuzen tot zijn essentie, tot zijn kernaspecten kunnen herleiden om van hieruit een herkenbare identiteit te ontwikkelen. Ze moet eenvoudig zijn. In een wereld van overcommunicatie scoort eenvoud het best. Bovendien biedt dit het voordeel van eenvoud van toepassing en reproductie. Ze moet typografisch aansluiten bij het karakter van Terneuzen en typografisch evenwichtig zijn.'


Drea Berghorst

Stichting Citymarketing Terneuzen / Dow Benelux

Drea Berghorst is naast bestuurslid Stichting Citymarketing Terneuzen tevens Manager Communicatie en Public Affairs bij Dow Benelux. Zij is sinds 1996 werkzaam als communicatieprofessional. Eerst als adviseur, speechschrijver en woordvoerder bij de Rijksoverheid (onder meer de ministeries van Defensie en Financiën), later als public affairs consultant en sinds 2008 werkzaam in de private sector. Rondde in 2007 haar Master Corporate Communication af. Heeft daarnaast studies Nederlands en geschiedenis voltooid aan de lerarenopleiding en studeerde Bestuurskunde aan de VU.

Over de wedstrijd

Drea: "Ik hoop en verwacht dat de wedstrijd heel veel creativiteit los zal maken. Dat het ons een krachtig beeldmerk op gaat leveren wat voor Terneuzen gaat werken. Door het ontwerpproces in deze vorm te gieten – van onderop en met een competitie element– heb ik daar heel veel vertrouwen in".


Leandro Obrie

Holyshot Studio

Leandro Valentino Obrie, een ondernemende senior branding specialist. Heeft in de afgelopen 10 jaar veel kennis en ervaring opgedaan in social media, marketing, illustration, UI en UX design, videoproductie content creatie en organisatie. Zo heeft Leandro mogen werken voor bedrijven als Philips, L'Oréal Professionnel, AdFactor, Burny's, Flexxis, de overheid en vele anderen. Onlangs is Leandro genomineerd voor de FOTY Awards Top 10 Media & Entertainment en Top 100 van heel Nederland. Kortom, een creatieve duizendpoot met liefde en passie voor het vak!

Over de wedstrijd

Leandro: "Achter elk merk hangt een verhaal. Ik verwacht daarom dat er een connectie is tussen het ontwerp en de story behind. Het logo moet herkenbaar, uniek en een beleving zijn. Ook is het van belang dat het logo praktisch op elke ondergrond te gebruiken is. Kijk goed naar kleurgebruik en eenvoud. Less is more!"


Yvette van den Boogaard & Jean Paul Beumer

Oma’s Huisje

Wij ontwerpen. Echt vanalles. Kleine dingen, grote dingen. Op verzoek, maar enkel en alleen als er intense chemie is. En er de onbedwingbare drang is om gedurfde stappen voorwaarts te nemen.

Over de wedstrijd

Het ontwerp dat –wat ons betreft— gaat winnen is gecreëerd met een onderscheidend frisse kijk op the big picture, een fijn oog voor detail, out-of-the-box en niet beïnvloed door techniek en trends. Ons advies aan de ontwerpers: blijft dicht bij jezelf.


Bureau Citymarketing Terneuzen

Citymarketing is een gevoel, een beweging. Het is onafscheidelijk verbonden met de stad. Zoals banken de geldstroom bewaken en politieagenten de orde, zo bewaakt Bureau Citymarketing Terneuzen het stadsgevoel. Het stadsgevoel is het cement dat de stad bindt, de identiteit. Het team binnen het bureau bestaat uit Tanya Joustra – citymarketeer (foto midden), Corina Besseling – stadsmanager (foto rechts) en Thérèse Vennix - medewerker citymarketing (foto links).

Over de wedstrijd

Het juiste beeldmerk laat in één oogopslag de kracht van Terneuzen zien op een eigen, unieke wijze. Eenvoud, herkenbaarheid en originaliteit zijn wat ons betreft de kernwoorden.


De finalisten

Klik op een ontwerp om het volledige ontwerp te zien.

Doe mee aan de Ontwerpwedstrijd Terneuzen