Finalisten

Hieronder zie je de drie finalisten. Er kon tot 12 juli 12.00 uur gestemd worden.
De winnaar is het logo van Mike Seegers geworden.


Mike Seegers

Ontwerp

Motivatie en beoordeling

De gedachte achter het logo – de ontwerper aan het woord

“Terneuzen staat centraal in het verhaal van de Vliegende Hollander. Dit was voor mij de inspiratie om dit element te gebruiken in mijn logo. Ik wilde een duidelijk, maar ook een ‘clean’ logo ontwerp. De kleur oranje is ‘Nederlands’, maar geeft het geheel ook een fris karakter”. – Mike Seegers

Het oordeel van de vakjury

Het logo heeft een duidelijke signaalfunctie. Het is een no-nonsense logo met een verwijzing naar zowel het heden als het verleden. De Vliegende Hollander spreekt voor velen tot de verbeelding en laat grenzen verleggen. Stad Terneuzen geeft het logo een krachtige dimensie. Het logo heeft een stoere, eigentijdse uitstraling door de typografie en is direct herkenbaar. Een zeer terechte nominatie waarbij alleen het beeldmerk een verdere verfijning vraagt wat bij winst verder uitgewerkt zal worden door de deelnemer. De vakjury zal de deelnemer hierbij coachen.

Stemronde is afgelopen

Bedankt voor je stem. De winnaar is inmiddels bekend.

Jury rapport

Emile Feij

Ontwerp

Motivatie en beoordeling

De gedachte achter het logo – de ontwerper aan het woord.

“Het beeldmerk heeft de vorm van een pijl en staat voor een positieve beweging. Tevens heeft de pijl de vorm van de hoofdletter T van Terneuzen. In de pijl zitten golven verwerkt die het water verbeelden wat het geheel speelser en creatiever maakt. De kleuren staan voor het water, maar geven ook een professionele, betrouwbare en heldere look aan het geheel. De pijl verbeeldt tevens ‘vooruitgang’”. – Emile Feij

Het oordeel van de vakjury

Dit logo kent een zeer positief karakter. Het is een logo van en voor de toekomst; modern en van vandaag. Optimistisch, bruikbaar en groei zijn kernwoorden die de vakjury direct aan het logo koppelt. Een zeer terechte nominatie door het krachtige beeldmerk. De typografie vraagt een verdere verfijning om optimaal aan te sluiten op het krachtige beeldmerk. Dit zal bij winst verder uitgewerkt worden door de deelnemer. De vakjury kent hierbij een coachende rol.

Stemronde is afgelopen

Bedankt voor je stem. De winnaar is inmiddels bekend.

Jury rapport

Sander Blommaert

Ontwerp

Motivatie en beoordeling

De gedachte achter het logo – de ontwerper aan het woord.

“Als men aan Terneuzen denkt, dan denkt men aan water, de haven, de industrie. Het water komt terug in de letter ‘Z’. Water is onherroepelijk verbonden aan Terneuzen en zou het beeld moeten vormen van het logo. De frisse blauwe kleur geeft al het goede van de zee, het water, weer”. – Sander Blommaert

Het oordeel van de vakjury

Dit logo heeft een relevante eigenheid en daarmee onderscheidenheid doordat de letter ‘Z’ verbeeld wordt door de zee. Het is een no-nonsense logo waarbij zowel het beeldmerk als de naam Terneuzen één geheel zijn geworden. Er zijn weinig of geen steden in Nederland die dit op deze relevante wijze kunnen uitvoeren. Een zeer terechte nominatie, het conceptuele idee achter het logo is uitermate krachtig. Bij winst zal het logo verder verfijnt worden door de deelnemer als het gaat om de typografie. De vakjury zal de ontwerper hierbij coachen.

Stemronde is afgelopen

Bedankt voor je stem. De winnaar is inmiddels bekend.

Jury rapport

Powered by Citymarketing Terneuzen